Geen roze dolfijnen - Reisverslag uit Ban Nai Phlao, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Geen roze dolfijnen - Reisverslag uit Ban Nai Phlao, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Geen roze dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Februari 2017 | Thailand, Ban Nai Phlao

De reis naar Khanom aan de oostkust van Thailand gaat sneller dan verwacht. Rond de middag zijn ee al in ons 'resort'. Het is een luxe hotel, maar de luxe is zo'n net niet luxe. Moeilijk uit te leggen, maar verder een prima hotel. Het is niet erg druk, maar dat hadden we niet verwacht, aangezien het hier niet vaak door toeristen wordt bezocht. Het zijn vooral de Thai zelf die hier heen gaan. Het hotel licht redelijk afgelegen, dus dat wordt verplicht niks doen. Als we aankomen regent het en ziet alles er een beetje troosteloos uit. De kamer is prima met een ruim balkon met uitzicht op zee. En het oorverdovende rustgevende geluid van de branding dat je niet uit kunt zetten

• 16 Februari 2017 - 09:33

Dimitri:

Wat? Geen melding van de belachelijk grote hoeveelheid aan trappen? De vraag in welke kamer we zaten, terwijl er maar 4 kamers waren bezet? ;)

Geen melding van het bezoek aan het strand, de wilde golven, het kwijtraken van de zonnebril (ik zeg nog steeds dat ik hem niet op had) en het leuke resort waar we een halve dag hebben rondgehangen, waar we de stranstoelen niet mochten gebruiken, want die waren voor de gasten die later kwamen (van de 15 stoelen zijn er in al de tijd dat we daar waren, twee bezet met handoeken ;))

Geen melding dat de roze dolfijnen niet van wolken/golven houden, want waarom het niet doorging is nog steeds niet helemaal duidelijk. Dat we in plaats van dolfijnen kinken een massage kregen op het plein des doods (massage was best aardig trouwens)

Dat we tijdns de tijd die we over hadden, naar een watervalletje in de buurt zijn geweest om lekker te zwemmen, waar de vriendelijke thai ons best heen wilde rijden, maar niet snapten dat we daar langer dan 10 minuten zouden willen blijven. Dat we de chauffeur 3x moesten vertellen dat hij echt terug kon, en dat wij terug gingen lopen. Dat we daar heerlijk tegen de stroming hebben liggen freubelen. Dat ik een beste vriend viir het leven (mijnheer Stok) heb gemaakt. Dat de waterval en de wandeling terug een van de leukste herinneringen tot nu toe zijn.

Dat we langs een lokaal restaurant liepen dat niet in de apps of op google maps voorkwam. Dat we daar savonds, zij het wat winderig, heerlijk hebben gegeten...

dat we het zwembad zelf moesten schoonmaken

De italiaanse manager

...