Jungle trek - Reisverslag uit Ban Nam Hak, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Jungle trek - Reisverslag uit Ban Nam Hak, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Jungle trek

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Februari 2017 | Thailand, Ban Nam Hak

We waren al eens eerder in het Kao Sok National Parc. Maar het is een groot park, dus wat is de kans dat je op precies dezelfde plek komt? Blijkbaar groot als er maar een paar 'officiele' ingangen zijn. Gelukkig nam onze gids ons mee van het gebaande pad, over zijpaadjes meer door de jungle. De 'jungle trek' hier is een nog net niet geasfalteerd wandelpad van een paar meter breed. Voor luie 'avonturiers' op slippertjes. We waren gelukkig vroeg toen het nog niet zo druk was. Onderweg weer veel apen, een varaan en heel veel vlinders en andere insecten. De wandeling was niet lang, maar met deze temperatuur en luchtvochtigheid toch best pittig! De jungle trek bij ons huisje was eigenlijk nog spannender. We volgen de pijlen, maar doordat we de eerste missen lopen we al snel tegen de richting in. Deze route loopt langs woudreuzen, over en door lianen, ritsen en grotten. Een leuke besteding van onze vrije dag hier in het park. We nemen ook nog een duik in de rivier. Door de stroming kun je blijven zwemmen zonder vooruit te komen! We lopen dus maar wat stroomopwaarts en laten ons mee terug voeten door de rivier. Terug hing een stuk sneller en makkelijker dan heen.
In de middag krijgen we nog een tropische regenbui. Vanaf het balkon van ons huisje bekijken we veilig en droog deze regendouche. Nu zitten we met een cocktail te genieten van onze laatste avond hier in het regenwoud. Straks barst het nachtconcert van krekels en kikkers weer los. Morgen reizen we verder naar de kust.

• 13 Februari 2017 - 08:51

Lisette:

mooi verhaal weer. Het klinkt echt heel gaaf!

• 16 Februari 2017 - 09:40

Dimitri:

De eerst missen we niet, die was er gewoon niet.