In stilte genoten... - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Esther Kluver - WaarBenJij.nu In stilte genoten... - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

In stilte genoten...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 November 2008 | Sri Lanka, Weligama

Na de lichamelijke reiniging (waar ik overigen nog een paar dagen last van mijn maag van heb gehad, maar gelukkig zijn er overal dokters in de buurt), was het tijd voor een geestelijke reiniging. In de behandeling laten ze warme olie op je voorhoofd lopen, voor ongeveer 20 minuten. Dit schijnt diep door te werken in je geest en je hoofd leeg te maken. Het was een lekker gevoel, en je hoofd wordt er inderdaad wel leeg van, maar verder heb ik er weinig concreets van gemerkt. Na de behandeling krijg je een doek om je hoofd, die je twee dagen en nachten moet laten zitten. Verder mag je twee dagen niet praten, lezen, zwemmen, in de zon en excursies doen. Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Ik heb het volgehouden om niet te lezen, te zwemmen, in de zon te komen en geen excursies gedaan. Alleen twee dagen niet praten lukt niet zo goed. Zelfs niet als je alleen op vakantie bent. Maar toch, in de tijd dat je stil bent, komt er wel een soort rust in je hoofd. Dus misschien dat dat de bedoeling was. Het was wel een aparte ervaring! In de avond ben ik wel naar het strand gegaan om de zonsondergang te bekijken, en dat heeft heel wat mooie plaatjes opgeleverd!
Vandaag gingen de normale behandelingen weer van start, en in de middag ben ik op excursie geweest. We hebben een museum bezocht en een boottocht gemaakt naar een eiland waar kaneel op groeit. Op het eiland wonen twee families die de kaneel oogsten en drogen en verwerken. Op de terugweg reden we langs de beroemde paalvissers, die alleen in dit deel van het eiland actief zijn. Ook dat leverde wat mooie plaatjes op. Kortom een leuke dag. Morgen staat er weer een excursie op het programma. De laatste twee dagen worden gebruikt om mijn neusholtes te reinigen. Ik kijk niet erg uit naar de behandeling, maar als het resultaat heeft vind ik alles best!!

  • 02 November 2008 - 16:12

    H.kluver:

    Hebben ze twee dagen nodig om je neus te reinigen. Zo groot is 'ie toch niet. Groetjes ook van Steef. We waren net bij hem om fotos te bekijken. Zijn super geworden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Weligama

Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 42485

Voorgaande reizen:

03 Februari 2018 - 26 Februari 2018

Langs de Mekong door Laos en Cambodja 2018

06 Februari 2017 - 27 Februari 2017

Zuid-Thailand 2017

08 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Vietnam 2016

12 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Bali

16 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Sri Lanka 2014

28 Mei 2011 - 01 Oktober 2011

Esther op weg naar Santiago

08 Februari 2011 - 06 Maart 2011

Indochina

07 November 2009 - 29 November 2009

Rondreis Thailand

25 Oktober 2008 - 09 November 2008

Kuurreis Sri Lanka

22 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: