Stadswandeling - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Stadswandeling - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Stadswandeling

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Februari 2018 | Laos, Luang Prabang

De wekker gaat om negen uur terwijl ik nog diep in slaap ben. En dat terwijl we toch vroeg naar bed zijn gegaan! Ondanks de vele uren slaap is ons lijf nog niet wakker. De jetlag zit er nog goed in. Rustig aan dan maar vandaag. We beginnen met een stadswandeling. Over de markt, de berg met de tempel en langs de Mekong. We steken een bamboe brug over en lunchen aan de overkant. Erg warm is het niet vandaag. Langs het water in de wind is het zelfs koud! De temperatuur komt vandaag niet boven de 17 graden uit. Gelukkig waren we nog warm gekleed vanuit Nederland, dus de koffer missen we wat dat betreft nog niet.

We lopen nog wat door het stadje en doen eigenlijk niet erg veel vandaag. De bezienswaardigheden hier hebben we al eens eerder gezien. We hadden het plan om naar een waterval te gaan, maar de temperatuur is er niet naar en ee hebben geen zwemkleding. Dus besteden we vandaag aan de onbekende delen van Luang Prabang verkennen.

Terug in het hotel blijkt dat we zelf de koffers moeten ophalen op het vliegveld. Belachelijk! Het is de schuld van de vliegtuigmaatschappij dat de koffers er niet zijn, en dan moeten wij ze ook nog komen halen. Dat is dus met de taxi heen en terug en zonde van de tijd! Dat is straks dus wel een klacht waard. Maar goed, daar krijgen we onze tijd en goede humeur niet mee terug! Het is toch wel fijn om onze spullen weer te hebben!

In de avond eten we weer langs de Mekong. Het is niet druk, we vermoeden vanwege de kou. Na een voetbehandeling gaan we met zijdezachte en verzorgde voetjes naar bed. Nu zijn we echt klaar voor de vakantie en voor slippers! Laat het mooie weer dus ook maar komen!

• 27 Februari 2018 - 20:22

Kirsha:

Balen van die koffers. Je kunt die kosten declareren bij de reisverzekering! Hebben wij ook gedaan!