Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2018 | Laos, Luang Prabang

Om 8 uur zaterdagochtend zitten we in de trein onderweg naar Schiphol. Wij zijn ruim op tijd, maar ons vliegtuig naar München niet. Een half uur te laat vertrekken we. Als we in München dan eerst nog met de bus moeten en door de douane moeten we rennen om op tijd bij de check in voor de vlucht naar Bangkok t’s zijn. Wij redden het wel, vooral omdat het vliegveld van München niet zo groot is. Of onze koffers hefboom halen betwijfelen we.

De vlucht naar Bangkok verloopt voorspoedig. Daar aangekomen hebben we de grootse beproeving van de heenreis: zes uur wachten! Gelukkig is er plek op de ‘loungeplekken’ en kunnen we nog een klein beetje slapen. Ondanks dat voelen we ons beroerd.

Het laatste stukje naar Luang Prabang gaat snel. Daar eerst een visum regelen en dan op zoek naar de koffers. Zoals we al vreesden zijn deze er niet. Ze komen morgen. Dan op zoek naar geld. Meerdere pinautomaten, maar weinig succes. Gelukkig vinden we er een die het wel doet. Nu nog controleren of die anderen niet toch stiekem geld hebben afgeschreven. Volgende zoektocht naar de chauffeur! Ook die is nergens te bekennen. Dan maar een taxi. Tot nog toe is er nog niet veel goed gegaan. Gelukkig verwacht het hotel ons wel en hebben we een mooie kamer.

Nog wat verdwaasd zitten we even later plannen te maken voor de komende dagen. Op een terras met uitzicht over de Mekong. Het was een lange dag en het is fijn weer in Azië te zijn!

• 05 Februari 2018 - 08:54

DJI Team:

Wat een start van jouw vakantie zeg! Koffers zoek, chauffeur zoek, geld zoeken maar gelukkig ben je goed aangekomen. Hier is het nu extra koud, dus geniet er lekker van :)