Onderweg naar Bali - Reisverslag uit Belangan, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Onderweg naar Bali - Reisverslag uit Belangan, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Bali

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Februari 2015 | Indonesië, Belangan

14 feb. 2015:

We vliegen om twaalf uur 's middags, waardoor we op ons gemak op kunnen staan en naar Schiphol vertrekken. We hebben online al ingecheckt, dus hoeven we slechts een uur van te voren op Schiphol te zijn. Hierdoor zou alles sneller kunnen gaan. Het tegengestelde is echter waar. Blijkbaar is er iets mis gegaan met het online inchecken, en staan we een half uur bij de Bali om alsnog onze boardingpass naar Kuala Lumpur te krijgen. De vlucht naar Kuala Lumpur duurt 13 uur. Na een paar uur zijn we het natuurlijk wel zat. Om ongeveer zes uur Nederlandse tijd gaat het licht uit en is het bedtijd, maar hoe we ook ons best doen, slapen lukt echt nog niet. Dan maar de 13 uur uitzitten met films en tijdschriften en wat doezelen.
De overstap in Kuala Lumpur gaat soepel. We hoeven niet te lang te wachten. Inmiddels is het voor ons wel bedtijd, maar komt in Maleisië net de zon op. De vlucht gaat soepel, en drie uurtjes laten zijn we dan eindelijk op Bali!! Al bijna 20 jaar lang staat Indonesië bovenaan mijn verlanglijstje om te bezoeken, waarom het zo lang heeft geduurd weet ik eigenlijk niet. Maar nu zijn we er dan eindelijk!
De eerste kennismaking met het land is wat moeizaam: eerst in de rij voor een visum, dan in de volgende hele lange rij voor de duane, en vervolgens bijna een uur wachten op de koffer bij de bagageband. Na drie pin automaten hebben we ook eindelijk wat geld. Nou wat geld, we zijn hier multimiljonair!! 1 euro is nl. 15000 rupie.
Dit keer hebben we geen groepsreis, dus gaan we zelf op zoek naar de chauffeur. Voor Dimitri ben ik de reisleider, dus die hobbelt achter mij aan :-) De reisorgisatie (Riskja travel) heeft heel slim op een rustige plek met de chauffeur afgesproken. We lopen de enorme haag aan chauffeurs met bordjes voorbij, ontwijken een aantal taxichauffeurs en vinden onze chauffeur op de afgesproken plaats. Na de lange reis zijn we blij hem te zien, want nu is de vakantie echt begonnen!
We rijden in een half uur naar Balangan, waar we de eerste dagen een bungalow aan het strand hebben om bij te komen van de reis. Ondanks het regenseizoen schijnt nu lekker de zon. De hitte (het is ruim 30 graden en erg vochtig) is nog even wennen, maar ook wel weer lekker! Onze bungalow is prachtig, met een groot hemelbed, een buitenbadkamer en een flinke tuin. Het 'hotel' heeft verder een zwembad met ligbedden en uitzicht op zee. Via een trapje loop je zo naar het beneden gelegen strand. Ondanks dat we inmiddels al 20 uur wakker zijn, zijn we nu niet eens zo heel erg moe. We brengen een bezoekje aan het strand, en Dim test gelijk de golven uit. Die zijn behoorlijk, en we delen het strand dan ook met vele surfers. Er zijn wat 'warungs' langs het strand en wat ligbedden die je kunt huren.
We kijken nog even rond op het strand. Een deel van de strandtentjes is in het verleden afgebrand, waardoor dat gedeelte van het strand wat armoedig oogt. Verder is het een prachtig en gezellig plekje in een natuurlijke baai, omgeven door hoge rotsen.
We besluiten het rustig aan te doen en lekker bij het zwembad te gaan liggen. We drinken wat, eten wat, en als het donker wordt gaan we na ruim 24 uur zonder slaap toch maar eens naar bed.

• 14 Februari 2015 - 06:39

Mau:

Het ziet eruit als een straf...
    Rot voor jullie!

#zucht

• 14 Februari 2015 - 09:10

Tas:

Grutjes, luxe!! Genieten... Later als ik groot ben...