Phuket Town - Reisverslag uit Ban Talat Nua, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Phuket Town - Reisverslag uit Ban Talat Nua, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Phuket Town

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Februari 2017 | Thailand, Ban Talat Nua

Vandaag een vrije dag in Phuket Town om een beetje te wennen hier in Thailand. Het is een grappig plaatsje, maar in een dag heb je het denk ik ook wel gezien. We bezoeken een Chinese tempel en een oud Sino-Portugees huis. In de 19e kwamen hier veel chinezen wonen die zich mengden met de Thai en de Portugezen. Dat leidde tot een bouwstijl en cultuur waarin deze drie werden gecombineerd. Het oude centrum is grotendeels in die stijl gebouwd. Veel van de oude huizen zijn de afgelopen jaren gerenoveerd en in de oude gebouwen zitten 'hippe' koffietentjes, restaurantjes en winkeltjes. Nu zijn wij niet zo 'hip' en voor souveniers is het nog wat vroeg in de reis, dus besloten we dan maar een stukje te gaan lopen. Volgens de kaart zou het ongeveer twee kilometer zijn naar een park op een heuvel, met mooi uitzicht en apen. De twee kilometer klopte ongeveer, maar naar het uitzichtpunt en de apen kwam er nog twee kilometer bij, en ook weer terug. In totaal vandaag dus ruim 15 kilometer gelopen! Bij ruim 30 graden. Gelukkig hadden we geen haast en vonden we een leuk plekje om wat te drinken halverwege de berg omhoog. Daar hebben we aardig wat tijd doorgebracht. Het was in de schaduw, met een zeebriesje en uitzicht op de stad en de zee in de verte. De apen onderweg waren best leuk, en gelukkig niet opdringerig. Voor het eten besluiten we een Thaise massage te nemen. Ik wist niet dat ik zulke stijgen spieren had, of was dat toch dat wandelingetje? Vooral mij bovenbenen protesteren flink! Maar achteraf voelt het dan wel weer prettig! Al met al een leuke dag. Morgen is een reisdag. Ik ben benieuwd waar we dan terecht komen!

• 08 Februari 2017 - 18:19

Mau:

Deze dag klinkt prachtig!!!

• 09 Februari 2017 - 06:57

Dimitri:

Pffff... het zou maar 1km zijn vanaf de plek waar we zaten. Het was alleen al 2 km (50 verdiepingen) berg op. Oh, en ze hadden op 7 plekken op de berg uitzichtpunten gebouwd. Beetje jammer alleen dat je daar dus echt helemaal niets zag.

• 09 Februari 2017 - 08:32

Lisette:

Het was wel een tocht maar je hebt de aapjes gezien :) en het is lekker warm. Hier sneeuwde het gisteren ;)

• 09 Februari 2017 - 14:14

Dimitri:

Dat was mijn punt ook Lisette. Het was enn pokke end omhoog EN 39+ graden (en das best warm :p)

• 09 Februari 2017 - 14:15

30+ oh well