Naar Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Naar Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Naar Kratie

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Februari 2018 | Cambodja, Kratié

De op het eerste gezicht rustige locatie van ons hotel blijkt midden in de nacht vlak bij een of andere religieuze gemeenschap op tempel te liggen, die het grootste deel van de nacht religieuze muziek heel hard afspelen. Onderbroken door het monotoon oplezen van gebeden of zo. We doen oordopjes in, maar echt slapen doen we niet meer. Gelukkig blijven we hier maar een nacht. Het ontbijt is verrassend in een tweede restaurant met mooi uitzicht op de Mekong. De tafels zijn prachtig gedekt, misschien om de vreselijke nacht wat goed te maken. Al kunnen zij er natuurlijk niets aan doen. Er verschijnen meer gebroken gasten aan het ontbijt. Niemand is echt blij.

Na het ontbijt reizen we verder naar Kratie. Een slaperig stadje aan de Mekong. Het is twee uur rijden, maar doordat er ook hier regelmatig aan de weg wordt gewerkt duurt het wat langer. Eenmaal aangekomen blijkt ons hotel wat buiten het centrum te liggen. Er is wel gratis tuktuk- service. Na wat opfrissen gaan we het stadje bekijken. Er zijn een paar leuke restaurants en er is een grote markt waar we overheen lopen. Verder is er weinig. Voor morgen boeken we alvast een halve dag excursie in de omgeving. In de middag zwemmen we nog wat en voor het eten gaan we nog een keer terug naar het stadje. Toch maar weer vroeg naar bed, en hopelijk kunnen we hier eindelijk weer een hele nacht ongestoord slapen!