Laatste uurtjes aan het strand - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes aan het strand - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes aan het strand

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Februari 2017 | Thailand, Chaweng Noi Beach

Het is warm de afgelopen dagen. Drukkend warm, alsof er een onweersbui komt die dan niet komt. Dat weerhoudt ons er echter niet van om actief te gaan doen. Woensdag hebben we een trekking gedaan met een gids over de niet gebaande paden en door de bergen van Samui. Erg leuk en er kregen veel informatie over het land. De gids was een Basque (vooral geen Fransman!) die al een aantal jaar op Samui woont. Hij vindt het zonde dat mensen alleen de stranden en de toeristenplekken zien en de rest van het eiland vergeten. We zijn het met hem eens en zijn dus de 'binnenlanden' ingegaan. Nog wel bewoonde wereld allemaal, want je kunt hier ook de jungle in. Wij liepen door plantages met allerlei soorten fruit, zoals durian, jackfruit, lychees, mangosteen en ananas. En natuurlijk kokosnoten, waar het eiland om bekend staat. Het was een prachtige wandeling. Doordat we hoger liepen was er meer wind en vroeg in de ochtend nog niet zo warm. De middag doen we niks. Een beetje zwemmen en natuurlijk eten en drinken.
Ook de volgende gaan we lopen. We gaan richting het Lamai Viewpoint, vanwaar je mooi uitzicht hebt op de baai. Van daaruit lopen we door het toeristische Lamai terug naar het hotel. Niet ver, een kilometer of zes. Onderweg stoppen we natuurlijk om te eten en te drinken en te genieten van het strand. We zien de zon ondergaan (niet in de zee, mast achter ons in de bergen) vanaf het strandterras van het Freedom-café. Dit was al snel ons favoriete cafeetje op het eiland, met uitzicht op het strand en de zee. De laatste avond op Samui eten er nog een keer vis met uitzicht op zee.
Vanochtend hebben we nog een keer in zee gezwommen en ons in de warme zon laten opdrogen. Vanmiddag vliegen we terug naar de 'bewoonde wereld' in Bangkok. Daar blijven we nog twee nachten voordat we terug de kou in komen van Nederland.

• 24 Februari 2017 - 05:20

Mau: