Yoga en massages - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Yoga en massages - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Yoga en massages

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Februari 2015 | Indonesië, Sidemen

Het hotel waar we zitten is een 'centre for living consciousness' waar normaal ook allerlei zelfrealisatiecursussen worden gehouden. Wij merken er echter verder weinig van. Wel is er twee keer per dag een meditatiesessie waaraan het personeel mee doet. Als gast mag je aansluiten, en dat leek me leuk om mee te maken. Het was inderdaad grappig om tussen al het personeel mee te doen, maar volgens mij vonden zij het nog veel grappiger dat ik mee deed.
Om tien uur krijg ik een yogales, die wordt gegeven door de lokale priester/healer/yogaleraar/enz. Het is een soort door hemzelf samengestelde yogavorm, waarbij je je verbindt met het hele universum. Aangezien hij zelf niet zo heel goed engels sprak, was er nog een tolk bij. Verder had ik een priveles, want Dimitri houdt niet zo van yoga. Het was een bijzondere les, heel anders dan ik gewend was. De les sloot wel perfect aan bij hoe Bali is: een beetje hindoeistisch, maar gecombineerd met oude natuurgeloven. De oefeningen waren simpel, maar best zwaar. Drie minuten mijn armen gestrakt opzij houden is niet echt mijn ding. Maar zeker leuk om eens een heel anders soort les mee te maken.
In de middag hebben we allebei een massage. Dimitri een 'ontspannen' healing massage, en ik de wat pittiger Chakra massage. Voor allebei werd het een vreemde ervaring. De healing massage was alles behalve ontspannend. Je wordt er heel 'heel' van, maar op het moment zelf was het vooral erg pijnlijk. De Chakra massage was heel apart. De priester/healer/yogaleraar/enz. gaf deze massage. Het was een combinatie van stevige massage, zingen, blazen en oude lokale rituele technieken, die mij weer helemaal in balans moeten brengen. Nu ben ik best wat gewend, maar vond het toch af en toe wat vreemd. Naderhand voel k me echter prima, en met meer energie. Zal dus wel geholpen hebben!
Na de massage maak ik nog een fotorondje in de omgeving en lopen we samen omlaag naar de rivier. We drinken wat op een terrasje met ook weer prachtig uitzicht. Met de ondergaande zon over de rijstvelden genieten we van de omgeving. Morgen reizen we weer verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sidemen

Bali

Rondreis over het prachtige eiland Bali

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2015

Weer thuis

07 Maart 2015

Ontspannen afsluiting

05 Maart 2015

Laatste dagen op Bali

05 Maart 2015

Bounty eiland

05 Maart 2015

Kookcursus of geen kookcursmus?
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 42226

Voorgaande reizen:

03 Februari 2018 - 26 Februari 2018

Langs de Mekong door Laos en Cambodja 2018

06 Februari 2017 - 27 Februari 2017

Zuid-Thailand 2017

08 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Vietnam 2016

12 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Bali

16 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Sri Lanka 2014

28 Mei 2011 - 01 Oktober 2011

Esther op weg naar Santiago

08 Februari 2011 - 06 Maart 2011

Indochina

07 November 2009 - 29 November 2009

Rondreis Thailand

25 Oktober 2008 - 09 November 2008

Kuurreis Sri Lanka

22 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: