Menjangan Island - Reisverslag uit Menjangan, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Menjangan Island - Reisverslag uit Menjangan, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Menjangan Island

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Februari 2015 | Indonesië, Menjangan

We staan vandaag netjes om half negen klaar voor een snorkeltrip naar Menjangan Island. Een eiland dat zelf niet zo veel voorsteld, maar een populaire plek is voor duiken en snorkelen vanwege het koraalrif. Nu zijn wij wel netjes klaar, maar de rest nog niet echt. Vreemd genoeg hebben snorkeltripjes niet zo veel haast, dat is tenminste onze ervaring. Rond half tien vertrekken we eindelijk, met de auto. De boot doet het niet, en we gaan naar de haven een kwartier rijden hier vandaan. Daar stappen we over op de boot naar het eiland. Het is nog 40 minuten varen, met prachtig uitzicht op zowel Java, Bali als het eiland. Een fijn boottripje. We zijn nog met twee Amerikanen die gaan duiken en twee Scandinavische (?) dames die ook gaan snorkelen. Helaas kan Dimitri niet snorkelen vanwege zijn oren, hij zal dus op de boot blijven en wat zwemmen rondom de boot. Dus ga ik alleen met de snorkelgids en de twee dames op pad. Zodra je onder water verdwijnt zit je in een andere wereld. We snorkelen langs een soort rif, op de rand waar het ineens enorm de diepte in duikt. Overal koraal en prachtige vissen. Ik vind snorkelen iedere keer weer magisch. Alsof je je onderdompelt in een totaal andere wereld. Alles wordt stil en het is bijna surrealistisch. Na zo'n drie kwartier snorkelen zijn we weer terug bij de boot, die met ons is meegevaren. We liggen stil bij een strandje, waar ik even heen zwem om bij te komen. Ik word altijd enorm misselijk van snorkelen, iets met de deining te maken denk ik. Toch vind ik het te mooi om het hiervoor te laten. We varen naar de andere kant van het eiland, waar de zee een stuk rustiger is. Hier hebben we onze lunch. Wat eten helpt, maar ik durf het toch niet aan om weer 45 minuten te gaan snorkelen. Ik blijf dus in de buurt van de boot, wat ook geen straf is, want ook hier is het prachtig. Ik zie lichtgevens blauwe zeesterren en oneindig veel vissen. Het voordeel van een beetje op een plek blijven, is dat je een tijdje stil kunt blijven liggen en kijken. We varen een stukje verder waar we de rest weer oppikken. Ook hier kijk ik nog even onder water rond. Als ik snorkel heb ik niet eens zo'n last van misselijkheid, maar als ik dan weer bovenkom draait de hele wereld rondjes. En op een bootje zitten helpt dan niet echt mee. Gelukkig varen we terug, en trekt het al een beetje weg. Terug op het resort zijn we net op tijd voor onze massage die we vanochtend geboekt hadden. Dankzij de vertraging vanmorgen, kunnen we tussendoor niet een meer douchen. Maar zodra we op de massage tafel liggen voor een Balinese massage zijn we de stress snel vergeten. Heerlijk... dat moeten we de komende weken maar vaker doen!! Als we 's avonds in de spiegel kijken, zijn we toch allebei wat rood geworden. Ondanks onze factor 50 zonnebrand.
's Avonds eten we weer heerlijk, maar vooral de opdiening met bloemen en kunstige bakjes van bladeren maakt indruk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Menjangan

Bali

Rondreis over het prachtige eiland Bali

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2015

Weer thuis

07 Maart 2015

Ontspannen afsluiting

05 Maart 2015

Laatste dagen op Bali

05 Maart 2015

Bounty eiland

05 Maart 2015

Kookcursus of geen kookcursmus?
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 42225

Voorgaande reizen:

03 Februari 2018 - 26 Februari 2018

Langs de Mekong door Laos en Cambodja 2018

06 Februari 2017 - 27 Februari 2017

Zuid-Thailand 2017

08 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Vietnam 2016

12 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Bali

16 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Sri Lanka 2014

28 Mei 2011 - 01 Oktober 2011

Esther op weg naar Santiago

08 Februari 2011 - 06 Maart 2011

Indochina

07 November 2009 - 29 November 2009

Rondreis Thailand

25 Oktober 2008 - 09 November 2008

Kuurreis Sri Lanka

22 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: