De bergen en de regen in - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu De bergen en de regen in - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

De bergen en de regen in

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Februari 2015 | Indonesië, Munduk

We verlaten Ubud al weer. Eigenlijk net een dagje je vroeg, want Erwin komt hier juist vandaag aan! Hadden we toch leuk aan de andere kant van de wereld kunnen afspreken. Maar inmiddels zijn wij al weer doorgereden naar Munduk. Een ritje van twee uur door rijstterrassen en over steile bergweggetjes. Aan de kant waar wij vandaan komen schijnt de zon nog, maar dat is aan de andere kant toch echt over. Eindelijk doet het regenseizoen z'n naam eer aan. De wolken schuiven voor ons neus voorbij, en de regen komt met vlagen in bakken naar beneden. Gelukkig schijnt het in de ochtend meestal wel droog te zijn. Ons deert het vooralsnog niet. We hebben weer een prachtige bungalow op palen, dus geen last van natte voeten. We kijken uit over het dal en de rijstvelden. Bovendien zitten we op ons terrasje droog, dus wij komen de tijd wel door.
In de middag hebben we gelijk een excursie naar de tempel in het meer. Op de weg hier naartoe zijn we er al langs gereden, dus nemen we hetzelfde colletje nog maar eens terug. De tempel ligt prachtig in het meer. De architectuur is totaal anders dan de tempels die we eerder zagen, maar vooral de prachtige ligging doet het hem. Na de tempel bezoeken we nog een marktje en rijden dan voor de derde keer vandaag de berg over.
Het regent nog steeds, dus we nestelen ons op het balkonnetje en doen even lekker niks! Ook fijn!! Ik verheug me ook op het eten hier vanavond. De lunch was veelbelovend! Ook David Bowie en Imam hebben hier gegeten, dus moet het goed zijn!!

• 17 Februari 2015 - 10:39

Tas: