Rust aan het strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Rust aan het strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Rust aan het strand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 November 2009 | Thailand, Bangkok

Het is al weer even geleden dat ik een laatste bericht plaatste. In de tussentijd zijn we erg druk geweest. De laatste keer zaten we in Ayutaya, een stad met veel oude ruines van tempels. Prachtig om te bekijken, maar de hitte speelde ons hier wel parten. Een half uurtje lopen vroeg om een uur bijkomen op een terrasje!!
Na Ayutaya zijn we doorgereisd naar Chiang Mai, met de nachttrein. Op zich hebben we goed geslapen in de trein, maar nachttreinen blijven niet echt mijn favoriete vervoersmiddel.Chiang Mai is een leuke stad, waar vooral de Night Market erg gezellig is. Vanuit Chiang Mai hebben we ook een trekking gedaan de bergen in. De wandeling naar onze slaapplaats boven op de berg was behoorlijk pittig, maar het resultaat was de moeite waard. Ook de route omhoog was mooi, door dichte bossen en langs riviertjes klauterden we omhoog. Bovenop de berg hadden we een prachtig uitzicht op de omgeving, en de sterrenhemel en de rust 's avonds was prachtig. Heerlijk gegeten en ook best lekker geslapen in ons 'hutje'. De tocht omlaag was bijna net zo zwaar als omhoog. Dat betekende ontzettende spierpijn!! Gelukkig hebben ze daar in Thailand ook een oplossing voor: de Thaise massage. Voor ongveer drie euro heb je hier een massage van een uur. We hebben ons dus voorgenomen om de hele vakantie regelmatig een massage te nemen, met name Dim is benieuwd of zijn rug na de vakantie en na die massages wat beter aanvoelt. Voorlopig zijn de massages voornamelijk erg pijnlijk. Ze drukken behoorlijk hard op alle spieren, en als die stijf zijn, dan voel je dat goed. Het resultaat achteraf voelt gelukkig beter.
Na Chiang Mai reisden we door naar Chiang Rai. Een plaatsje waar eigenijk niet zo veel te doen is, en waar ik ook niet te veel tekst aan zal wijden. Vanuit Chiang Rai hebben we een vlucht geboekt naar Ao Nang (in plaats van opnieuw met de nachttein). Dit bespaard ons ongeveer een uur of zestuur reizen. Oa Nang is een behoorlijk toeristisch kustplaatsje in het zuiden van Thailand. Maar het is nog toeristisch op een leuke manier. Gisteren hebben we een kanotocht gemaakt door allerlei grotten en naar verborgen lagunes. Erg mooi om te zien. Verder vermaken we ons hier vooral met het heen en weer lopen naar de 'kleermaker', waar Dimitri twee pakken laat maken. Vanavond zijn ze klaar, en de tussenresultaten zijn veelbelovend!! Helaas is het weer hier de afgelopen dagen bewolkt. Wel lekker voor de temperatuur, maar de stranden lijken hierdoor niet op de plaatjes uit de reisgidsen. Het water is echter wel lekker warm, en een verfrissende stortbui heeft ook wel wat. Verder genieten we hier van de heerlijke Thaise keuken met van alles dat ze hier vers uit zee halen.
Samengevat zijn we de afgelopen dagen een beetje bijgekomen van het vele reizen van de afgelopen week. Morgen reizen we door de jungle in, om vervolgens te eindigen op een eilandje. De vakantie gaat toch weer erg hard!!