Lekker warm hier! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu Lekker warm hier! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Kluver - WaarBenJij.nu

Lekker warm hier!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 November 2009 | Thailand, Bangkok

Na een lange reis van een uurtje of twaalf kwamen we vroeg in de ochtend (voor ons een uur 's nachts) aan in Bangkok. Vervolgens hebben we ruim een uur de parkeerplaats van het vliegveld bekeken, aangezien er iets niet in orde was met de vergunning van de busjes. Met enige vertraging waren we rond de middag in Bangkok en ingecheckt in ons hotel. We konden die middag direct op een excursie mee naar de 'klongs', een soort Venetie in Bangkok waar alle mensen op of aan het water wonen, en iedereen zich met een bootje verplaatst. Het was een leuke relaxte excursie, zo op de eerste dag. Goed om even op je gemak te wennen aan het land en aan de warmte. En warm is het hier. We lopen de hele dag te zweten, en zelfs de plensbuien die aan het eind van de dag nog herinneren aan de moesson geven weinig verkoeling. Tijdens de excursie zijn we ook over een Thaise markt gelopen, en hebben we gezien wat we de komende weken te eten kunnen krijgen: allerleid soorten vis, krab, garnalen, kikkers, insecten enz. Maar ook heel veel en heel kleuring fruit. Genoeg om te proberen dus.
De tweede dag in Bangkok zijn we er zelf op uitgetrokken. Thailand is een erg relaxed land, en je wordt er nauwelijks lastig gevallen. Je kunt zelfs op je gemak in alle winkeltjes en restaurantjes kijken. Echt een verademing met Egypte de vorige keer. Zelf zijn we naar het Paleis geweest, waar ook een belangrijke Boedhistische tempel staat. Dimitri vond het vooral net de Efteling, en er waren idd nogal wat vergelijkingen. Na Bangkok zijn we doorgereisd naar Kanchanaburi, waar de Brug over de Kwai hebben gezien. Niet heel erg spectaculair moet ik zeggen.

Wordt vervolgd, want mijn internettijd zit er op en ik heb geen kleingeld meer om bij te vullen. Tot volgende keer!

• 14 November 2009 - 09:11

Hans En Eri:

Fijn, dat jullie het naar de zin hebben. Houden zo! Wij hebben genoten van enige dagen Brugge. Ook erg relaxed.
    Vandaag (zaterdag) ook last van natte moesson.
    hartelijke groet.

• 20 November 2009 - 11:36

Jeroen Van De B.:

Hoi Esther!

Zo te lezen in je bericht hebben jullie het prima naar je zin!

Hierbij wil ik je graag namens testteam Alfa feliciteren met je verjaardag

Groetjes,

Jeroen